Functie IT Helpdesk/Servicedesk (systeembeheer)

Ben jij in staat om klanten vriendelijk te woord te staan en ze op weg te helpen bij vragen/storingen? Dan is een baan als helpdeskmedewerker iets voor jou! Een helpdeskmedewerker is verantwoordelijk voor het leveren van support op hardware, software en/of applicaties. Een helpdeskmedewerker neemt per e-mail of per telefoon vragen/storingen aan van eindgebruikers. Eindgebruikers zijn de (interne) medewerkers of klanten die je als support medewerker ondersteunt. Deze vragen/storingen registreer je in een call registratiesysteem, zoals bijvoorbeeld TopDesk of een ander pakket. Na het registreren van de vragen/storingen, analyseer je deze en los je deze op. Indien je de vragen/storingen niet zelf kunt verhelpen maak je een ticket aan en zet je deze door naar de technisch verantwoordelijke. Mensen die in support werken kunnen op verschillende expertise-niveaus ingezet worden, van basis tot gevorderd. Vaak heb je vanuit deze functie naast IT beheerders ook met eindgebruikers te maken, en is het belangrijk om ook in niet-technische taal te kunnen communiceren. Het is zeker een goede functie om ervaring op te doen en binnen/vanuit deze functie door te groeien. Als Servicedeskmedewerker Systeembeheer is je opleidingspakket afgestemd op een functie waarbij je vooral ondersteuning biedt voor werkplekbeheer (software, applicaties en als hardware printers, etc). Je hebt in deze functie vaak te maken met eindgebruikers.

Opleidingsprogramma - studiebelasting

Standaard:  9 klassikale IBD's (Individueel Begeleide Dagen, 6 lesuren per dag) + zelfstudie (gemiddeld 65 uur) 

Prijzen en maatwerk: op aanvraag.

Opleidingsprogramma

Intro to IoT

Degenen die investeren in het leren van IoT-vaardigheden (Internet of Things) kunnen elk bedrijf in elke branche helpen transformeren, van productie tot het redden van bedreigde diersoorten. De combinatie van toegenomen wereldwijde internettoegang en een groeiend aantal apparaten die zijn ontworpen om verbinding te maken, creëert eindeloze mogelijkheden. Stel je voor dat tegen het jaar 2020 26 miljard mensen, systemen en fysieke objecten gegevens naadloos verbinden en delen via internet. Dit is geen wat-als-scenario, het is real-life en het komt nu overal om ons heen samen. Leer hoe het internet der dingen de wereld verandert en de vaardigheden die nodig zijn om een goedbetaalde baan te krijgen.

Carrierepaden:
Intro to IoT is ideaal voor studenten die op instapniveau IT-functies zoeken in bedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, serviceproviders, of om voor zichzelf te werken.

Loopbanen zijn onder andere: IT Helpdesk, IT Servicedesk.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

IT Essentials

IT Essentials behandelt fundamentele computer- en loopbaanvaardigheden voor IT-banen op instapniveau. De IT Essentials-cursus omvat praktijkgerichte laboratoria die praktische ervaring bieden om u voor te bereiden op bedrijfsnetwerken. Simulatietools helpen je bij het verbeteren van je probleemoplossing en oefenen met wat je leert.

  • Ontwikkel praktische kennis over hoe computers en mobiele apparaten werken.
  • Identificeer gemeenschappelijke beveiligings bedreigingen en kwetsbaarheden zoals malware, phishing, spoofing en social engineering.
  • Vaardigheden en procedures toepassen om computers, mobiele apparaten en software te installeren, configureren en problemen op te lossen.
  • Ontwikkel kritisch denken en probleemoplossend vermogen met zowel echte apparatuur als de Cisco Packet Tracer, een netwerk configuratie simulatietool.
  • Krijg onmiddellijke feedback op je werk door middel van ingebouwde quizzen en tests.
  • Maak contact met de wereldwijde Cisco Networking Academy gemeenschap.

Carrierepaden:
IT Essentials is ideaal voor studenten die op instapniveau IT-functies zoeken in bedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, serviceproviders, of om voor zichzelf te werken.

Loopbanen zijn onder andere: IT Helpdesk, IT Servicedesk.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

Tijd ITE Examen:
Het ITE examen is een Academy examen dat tijdens een ILT dag afgenomen kan worden en ca. 3 uur duurt.

Meerprijs ITE Examen:
Geen

Networking Essentials

Networking Essentials behandelt basis netwerk concepten in het kader van hedendaagse netwerken. In deze training zullen de studenten hands-on netwerkvaardigheden ontwikkelen en begrijpen wat de rol van netwerken is in ons leven. Deze cursus introduceert studenten tot een netwerk carrière en bereidt hen voor op verdere studie.

  • Leer hoe je een netwerk plant en installeert met behulp van echte apparatuur en deze aansluit op het internet.
  • Beoefen het verificatiemechanisme en het oplossen van netwerkproblemen en internet connectiviteit.
  • Leer hoe je bedreigingen herkent wat betreft de veiligheid van een thuisnetwerk en de bedreiging in te perken.
  • Configureer gemeenschappelijke Internet-toepassingen, opzetten van het delen tussen computers, en configureer elementaire IP-diensten.
  • Krijg meteen feedback over je werk via de ingebouwde quizzen en tests.
  • Maak contact met de wereldwijde Cisco Networking Academy gemeenschap.

Carrierepaden:
Doordat de digitale technologie essentieel wordt voor elk deel van de mondiale economie, blijft de vraag naar innovatieve, technich geörienteerde mensen groeien. IT Networking Essentials maakt kennis met de netwerken concepten die aan de digitale economie ten grondslag liggen. Het is een ideale training als entry point voor verschillende carrières.

Loopbanen zijn onder andere: netwerk beheerder, device management, netwerk management, system engineer en nog veel meer.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

Tijd ITN Examen:
Het ITN examen is een Academy examen dat tijdens een ILT dag afgenomen kan worden en ca. 3 uur duurt.

Meerprijs ITN Examen:
Geen

CRKBO geaccrediteerd

icoontelefoon

Volg ons


icoontelefoon

Contactgegevens

icoontelefoon



085 - 0498 591
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.